Veckan som gått

Denna vecka har varit fulltecknad.

I måndags var det sommarvärme :-) SÅ härligt. Barnen kunde ha shorts & t-shirts på kvällen och vi åt middag ute. På tisdag var det också soligt o fint väder, men inte lika många plusgrader. Det var fritidshemmensdag så jag slutade jobbet kl tre och hämtade Noah på dagis och vi åkte sedan till fritids och tittade på grejer som skolbarnen gjort, gick tipsrunda med Alexander och barnen åt grillkorv :) Vi grillade till middag också, fläskfile (till mig & T) och hamburgare (till A&N) och ugnsrostade rotsaker till det. Mums!

I onsdags kväll hade vi vårfest med jobbet. Vi spelade brännboll & kubb och hade riktigt skoj! Efter det blev vi bjudna på en lyxig vildmarksbúffe i den stora skogskojan på Södra berget. På torsdag hade Alexander utvecklingssamtal på skolan ( sista i 6-års-klassen) och efter det gick Thomas hem med A och kompisen Alvin. Kl 16 så slutade jag jobbet för att hinna skjutsa dem till judoträningen kl 16.30. Det är jätteskoj att se dem träna. Men denna vecka har jag varit som en körande jojo och inte hunnit fokusera på jobbet så pass mkt som jag skulle vilja..

I fredags hade skolan LOV så Alexander var med mig på jobbet mellan 8-10. Sedan fick han vara hos min vän Johanna, som var ledig den dan och leka med Axel. De leker jättebra tillsammans o verkar ha så roligt ihop med Lego och Lego Star Wars spelen :-) Det var himla snällt av dem att vara barnvakt! Jag hämtade Alexander kl 15 och vi åkte hem o lagade lax till middag. Thomas hämtade Noah. Sedan åkte vi och köpte en cykel till mig! Jag skulle egentligen bara "titta" men det blev köp direkt. En 7 växlad Sjösala damcykel med cykelkorg :) Jag är supernöjd!

Igår - utflykt till Hudik (som jag skrivit om i förra inlägget) och Eurovision Somg Contest :-) Hann med en efterlängtad joggingtur innan middagen oxå. Kändes ganska bra i benen men astman är det värre med. Vårruset på torsdag - kommer iaf att försöka jogga mer än att gå!

Idag - söndag så har vi sovit till kl 8 (allihopa!) o sedan städat, tvättat, hämtat cykeln, A har spelat fotboll med sina nya fotbollsskor, jag & A tog en cykeltur, varit på simskola (jag o N följde med A) och T har varit på Liverpool supporterträff på Olearys ikväll. Till middag lagade jag en jättegod Ceasar sallad (med kyckling, bacon o parmesan ost) till mig & Noah och Alexander fick våfflor.

Imorgon en ny vecka med bland annat Vårrus, vernissage (Noah) och till helgen besök av vännen Linda (och två av hennes barn) från Överkalix :-)

Sommarvärme i måndags



Våraktivitet med kollegorna




Matilda J & jag

Sandra & Ann-Louise

På leklandet - Buspalatset i lördags

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..