Vecka 14

På måndag var det en seg jobbdag för mig som varit borta på semester fred-sönd. Vädret var iaf soligt o vårigt! Denna vecka har både jag & Thomas vabat med Noah som varit febrig, hostig o klagat på ont i örat natten mellan månd-tisd & tisd-onsd. På torsdag var han äntligen piggare men fortf snorig o hostig. I fredags blev det dagis för N och skola o jobb för oss andra. Enligt personalen på Ns dagis hade han varit sitt vanliga jag :-)

Vad har annars hänt i veckan? I torsdags följde jag med Alexander och kompisen Alvin på judoträning. Det varlänge sen som jag var med så det var kul att se vad mycket de lärt sig sedan sist! I lördags jobbade Thomas och jag var hemma med barnen o myste. De bråkar rätt mkt oxå, verkar som att lillebror lärt sig reta storebror rejält.. När T kom hem så premiärgrillade vi o åt ute i uterummet. Mycket trevligt!

Alexander är är ute mycket o cyklar med kompisarna på gatan. Varje kväll efter skolan vill han ut o cykla :-) Noah har prövat sin cykel med stödhjul men är inte överförtjust än. Han gillar att blås såpbubblor o hjälpa mamma & pappa att skotta snö så den ska tina snabbare.

Idag - söndag så har Axel, Svea & Johanna varit på besök hos oss och barnen har lekt & vi har ätit lunch. Sen gick vi i familjen en promenad runt Sticksjön och matade änderna. Noah kallar de för ankor o blir väldigt arg om man säger att det är fel ;-) A har varit på simskola & nu håller jag på att laga en köttgryta.



Liten sjuk Noah som vilar i soffan

A cyklar & N blåser såpbubblor :-)

Premiär lunch i uterummet för i år!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..