Göteborgshelgen..

I helgen har vi alla 4 i familjen varit i Göteborg :) Vi åkte tåg ner i fredags. Kl 5.30 hämtade taxin oss. Det gick bra att väcka barnen som var förväntansfulla inför tågresan. Helst lille N. Vi kom fram i tid 13.35 och det gav oss en eftermiddag i ett varmt & somrigt Göteborg. Anton mötte oss på stationen, då Matilda hade seminarium på Universitetet. Vi sparkade fotboll i närheten av Matildas & Antons lägenhet i Lunden och åt glass på glassbaren Lejonet & Björnen. Supergott! Sen lagade vi mat hemma hos Matilda & Anton.

På lördag var det dags för mig & Matilda att springa Göteborgsvarvet på 21 km. Mitt första och hennes tredje. Tyvärr var det 30 grader varmt så det blev ett jobbigt lopp. Efter ungefär halva loppet kom en efterlängtad åskskur och efter det blev det lite svalare. Såg dock att det var många som bröt loppet pga värmen & att de fick vätskebrist. Det tog mig 2.37 att springa/jogga igenom. Jag är väldigt nöjd med min prestation! Grabbarna kom & hejade på oss och jag hann faktiskt se dem & ge "higfive" åt Alexander när jag närmade mig mål, det var skoj! Anton & Thomas grillade på kvällen & jag & syster firade med rosabubbel :-) Totaltslut efter loppet & fruktansvärt ont i ben, knän och häl i söndags. Men nu har jag bara vanlig träningsvärk ;)

I söndags blev det en aktivitetsdag i barnenstecken med besök på både Universeum & Liseberg. Mycket nöjda barn. Noah vill flytta till Göteborg! På kvällen åt vi tvårättersmiddag på restaurang.
Igår åkte vi hem med tåget till Sundsvall. Startade 10.35 och var hemma 18.30. Denna resa var jobbig för A som fått ont i halsen & lite feber och dessutom blev åksjuk.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..