Uppdatering..

Vad händer hos oss?

Thomas har blivit uppsagd från sitt jobb på Bravida EL AB den 25 mars. Han har 6 månaders uppsägningstid. Omskakade och lite smått chokerande. Han söker nytt jobb för fullt genom sina kontakter i branschen.

Jag jobbar på i Timrå med rehabilitering mot arbete. Jag trivs väldigt bra med "många bollar i luften" och det händer mycket nytt hela tiden. Men längtan efter sommarsemester börjar oxå komma! Jobbet är ju rätt stressigt ibland. I vår har jag dessutom förkovrat mig med två utbildningar en i Stockholm om psykiskt funktionshinder i mars (innan påsk) och denna vecka har jag varit i Göteborg på utbildning i två dgr om inlärningssvårigheter och förvärvade hjärnskador. Bägge utbildningarna var väldigt givande & intressanta & för min del välbehövda! Det är ju områden som jag inte läst om på högskolan men målgrupper som jag möter nästan dagligen i jobbet.

När jag var i Göteborg hann jag också umgås med Matilda & Anton på söndag kväll & de bjöd på middag och på måndag gick jag & syster på stan och shoppade lite, åt sushi och drack lite gott vitt vin :-) Jättemysigt att göra nåt bara vi två! Önskar vi hann med det oftare. Men någon gång kanske vi bor lite närmare varandra.

Fina lillasyster!

Alexander - det rullar på i skolan och vi väntar på vårens utvecklingssamtal. I höstas följde han alla målen för tvåorna och låg före på en del (matte och idrott främst). Han har börjat gnälla lite över läxorna, speciellt över läsläxan. Så en dag sade jag att det kommer bara bli mer läxor för varje årskurs, så det är ingen idé att gnälla redan i tvåan! Kanske inte så pedagogiskt men ack så sant ;-) Alexander är oftast en glad kille och gillar att vara i farten och umgås med kompisar. Är han sur eller ledsen så finns det allt som oftast en anledning. Än så länge brukar det inte heller vara nåt problem att få veta vad som är anledningen. Han spelar tv-spel och mest FIFA 2013, men det är inget problem att få honom att gå ut (än så länge). I veckan blev han knuffad ner i bäcken av en klasskamrat och det var helt oförberett så han blev stött och ledsen över det (även om han inte gjorde sig illa). Denna pojke har en funktionsnedsättning så det finns en förklaring tills hans agerande. Som jag kan förstå som vuxen, men det är inte alltid lätt för barnen att förstå eller parera händelser. I stundens hetta när jag fick veta om händelsen tyckte jag att personalen borde varit mer uppmärksam. Men de kan ju tyvärr inte vera överallt och det händer inte så ofta, tror jag..

Han är ju en idrottskille och tävlar i allt. All idrott är tävling.. Skidor, judo, fotboll på gympan osv. Jag har sagt att det viktigaste är att ha kul, men då säger han att det är ju ännu roligare om man är bäst.. Dålig förlorare är han absolut. Oj, oj, oj. Visst kan både jag och T vara tävlingsinriktade men inte i allt, så jag vet inte riktigt var han fått denna enorma tävlingsinriktning ifrån. Nu drar fotbollen igång med utomhusträningar två ggr i veckan och serien börjar 12 maj. Jättekul för grabbarna! Hoppas snön smälter snart och det blir soligt och varmt när man ska kolla på matcherna!

Noah - vår 5-åring som är en envis men gosig och omtänksam brorsa. N gillar att leka själv & fantiserar mycket. Han leker med bilar, djur, spelar upp melodifestivalen i sitt rum, rollspel, pussel, pyssel och gärna med As storlego. Leker även med kompsiar, men har inte än något större behov av att hälsa på eller ha kompisar på besök så ofta. Ibland går han till en av grannarnas barn och leker där själv en stund & ibland ordnar vi lekdate med någon dagiskompis. Han undrar alltid var Alexander är och säger nån att han är duktig på nåt så säger han genast - men Alexander är bättre. Inte alltid enkelt att ha en tävlingsinriktad äldre brorsa som dessutom är bra på det mesta i idrott. Noah har t. ex inte velat åka skidor med Alexander eftersom A alltid ska tävla, men i påsk lossnade det och han åkte på bra i sin takt. Jag har såklart förmanat A om att inte tävla med N. Men det går inte alltid in vad jag säger.. N är gärna med A och hans kompisar och kan titta på när de spelar tv-spel eller nåt annat. Han är väldigt glad om han får vara med och spela bandy ute elelr nåt spel inomhus. I sommar hoppas jag N ska få en plats på sommarsimskolan och fotbollsskolan för de yngsta.

Idag är det v.a.b med liten ynklig Noah som har fått magsjuka. Från båda hållen. Men kräkningarna har varit värst. Nu sover han av utmattning. Ingen rolig variant av magsjuka. Hoppas vi andra tre slipper!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..