Upp och ner..

Det har varit lite upp och ner senaste tiden. Mest har vädret varit upp och ner. Och de som känner mig vet att jag är en vädermänniska :) Kanske typiskt svenskt? Jag blir glad av fint väder :-) Var är den riktiga våren? Sol och varmt ena dagen o snö o regn andra dagen.. Lite så har mitt humör varit.. Och familjen (helst mannen) får ta smällarna.

Vad beror det dåliga humöret egentligen på då? Stress, att inte hinna med det man vill, inte räcka till som förälder. Skjutsa till aktiviteter med andan i halsen. Hämtar lite "för sent" på dagis för att det ska kännas bra. Hinner inte träna mer än ca 1 gång i veckan och vet att jag behöver mer för att må riktigt bra. Inte planerat matlistan för veckan på läänge.. Vanliga vardagsproblem. Vill mkt på jobbet, har kommit igång och jobbar på för att komma in i jobbet "på riktigt". Vill oxå hinna känna efter ordentligt om detta är min grej. Om drygt en månad ska jag lämna besked till FK om jag säger upp mig från omprövningsenheten. Lite stress/press över de oxåt. Kommer kännas extra skönt när jag tagit det definitiva beslutet och vi åker till Mallorca den 16 juni!!

I helgen har mannen haft egentid och varit på två roliga grejer. Jag & barnen har umgåtts och sett filmer, spelat spel och de har lekt. Leker faktiskt rätt bra ihop, kortare stunder. Idag var vi alla hemma och deltog i samfällighetens städdag. N plockade skräp o bar pinnar till högen som vi sedan eldade upp. A hjälpte T och de andra vuxna att såga ner småträd o grener. Jag sopade vägen, men bidrog väl minst i familjen ;) Det blev så fint i området! Jag hann äntligen med en joggingtur. Jag & E-type i skogen ;) SÅ välbehövligt! Sen blev jag peppad att plantera lite kryddor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Festbilder!

Medaljongsjuka..